Czy to możliwe w branży projektowania?

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

DOCHÓD PASYWNY

14 sierpnia 2025

Dochód pasywny architekta wnętrz.

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

 

Na wstępie trzeba to powiedzieć głośno: dochód pasywny nie bierze się znikąd i na pewno nie jest to zarabianie w czasie snu bez żadnego wysiłku. To efekt wcześniejszej, mądrze zaplanowanej i dobrze wdrożonej pracy.

 

Nie dzieje się z dnia na dzień. Ale jest absolutnie możliwy – również w projektowaniu wnętrz.

 

Dlaczego projektanci wnętrz mogą mieć dochód pasywny?

 

Projektanci posiadają ogromny zasób wiedzy, doświadczenia i wypracowanych procesów, które odpowiednio opakowane mogą pracować na nich, nawet wtedy, gdy nie prowadzą aktywnych projektów dla klientów.

 

Jeśli dziś poświęcisz czas na stworzenie czegoś rozwojowego, w przyszłości możesz zyskać więcej wolności. Dla wielu architektów wnętrz to realna droga do odzyskania kontroli nad czasem i elastyczności w pracy.

 

Co może być źródłem dochodu pasywnego w tej branży?

 

Poniżej znajdziesz pięć realnych dróg, które możesz wdrożyć nawet w jednoosobowej pracowni projektowej. Każda z nich może przynosić zysk wtedy, gdy Ty zajmujesz się czymś innym lub wymaga minimalnej obsługi (tzw. model półpasywny).

 

1. Produkty cyfrowe

 

Nie każdy klient od razu kupi projekt kompleksowy. Wielu z nich:

 

- urządza mieszkanie na własną rękę,

- ma ograniczony budżet,

- czuje się zagubionych w decyzjach,

- szuka gotowych rozwiązań, które może zastosować samodzielnie.

 

To szansa, aby sprzedać im gotowe, praktyczne materiały:

 

pakiety wnętrz (np. salon 20 m² w stylu japandi – moodboard, układ funkcjonalny, lista zakupów),

- checklisty remontowe,

- mini poradniki tematyczne (np. kuchnia bez błędów, lista pytań do stolarza),

- plannery wnętrzarskie do samodzielnego wydruku.

 

Plus: produkty tworzy się raz, a sprzedaje wiele razy.

 

2. Kursy i szkolenia

 

Coraz więcej osób chce urządzić mieszkanie samodzielnie, ale nie wie, od czego zacząć, ma problem z wyborem materiałów czy boi się popełnić kosztowny błąd. W tej roli możesz stać się przewodnikiem prowadząc kursy online, warsztaty stacjonarne lub webinary. Oto przykładowe pomysły na tematy:

 

- jak współpracować z ekipą remontową,

- jak wybrać materiały wykończeniowe,

- jak zaplanować funkcjonalną kuchnię.

 

3. Wystąpienia i prelekcje

 

Twoja wiedza może być ceniona także poza biurem projektowym. Płatne prelekcje, udział w konferencjach branżowych, prowadzenie webinarów sponsorowanych to wszystko realne źródła dochodu. Dodatkowo raz przygotowane materiały możesz wielokrotnie wykorzystywać w innych formach (np. fragmenty w social media, w kursach czy e-bookach).

 

4. Afiliacje i polecenia

 

To model, w którym polecasz produkty lub sklepy, a za zakupy z Twojego linku partnerskiego otrzymujesz prowizję  .Działa tylko i wyłącznie wtedy, gdy:

 

- rekomendujesz tylko rzeczy, które znasz i lubisz,

- masz spójne materiały (np. moodboardy z linkami),

- Twoi odbiorcy ufają Twoim wyborom.

 

5. Własna linia produktów

 

To może być coś niewielkiego, świeca zapachowa, dyfuzor, plakaty, poduszki czy zestawy stylizacji wnętrz. Produkty w modelu white label pozwalają zacząć sprzedaż bez inwestowania w dużą produkcję. Pierwsza seria może być limitowana  dzięki temu testujesz zainteresowanie i zbierasz opinie. Jak zacząć – krok po kroku?

 

- Wybierz jedną drogę – skup się na jednym źródle dochodu, które pasuje do Twojej marki i odbiorców.

- Określ grupę docelową – specjalizacja pozwala stworzyć lepiej dopasowany produkt i precyzyjny przekaz.

- Zaplanuj proces sprzedaży – ustal, jak klienci będą kupować (sklep online, strona ofertowa, platforma kursowa).

- Dopracuj jakość – estetyka, forma i zawartość muszą być spójne z Twoją marką.

- Promuj w sposób ciągły – dochód pasywny wymaga widoczności Twojej oferty, nawet jeśli sprzedaż jest zautomatyzowana.

 

Podsumowanie

 

Dochód pasywny w projektowaniu wnętrz to  strategia, która wymaga czasu i pracy na początku, ale w perspektywie pozwala zarabiać bez konieczności ciągłego wymieniania czasu na pieniądze. Jeśli wybierzesz jedną ścieżkę, dopracujesz ją i będziesz systematycznie rozwijać, w ciągu kilku miesięcy lub roku możesz zbudować dodatkowe, stabilne źródło przychodu.

 

Najważniejsze: nie próbuj robić wszystkiego naraz. Jedno dobrze przemyślane działanie przyniesie więcej niż pięć porzuconych pomysłów.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak krok po kroku wdrożyć dochód pasywny w swojej pracowni projektowej – dołącz do moich warsztatów lub kursu. Pokażę Ci sprawdzone strategie, które działają w branży wnętrz i pozwalają zarabiać, nawet gdy nie pracujesz nad bieżącymi projektami.

786 592 958

emiliakrupa.projekt@gmail.com

Szkolenia biznesowe dla projektantów wnętrz / Marketing i strategia dla architektów / Mentoring i coaching dla projektanta wnętrz / Rozwój i marka osobista architekta wnętrz / Kursy, warsztaty, ebooki dla architekta / Narzędzia i produkty cyfrowe dla projektantów  / Podcast dla architektów wnętrz / Projektowanie Wnętrz  /Projektant Wnętrz / Architekt Wnętrz / Projekt Wnętrza / Wykończenia i remonty / Realizacje pod klucz / Nowy Dwór Gdański, Mierzeja Wiślana, Stegna, Jantar, Sztutowo, Mikoszewo, Kąty Rybackie, Krynica Morska, Elbląg, Malbork, Tczew, Gdańsk, Pruszcz Gdański, Borkowo, Juszkowo